sjuk?!

japp har kört fast igen, har blivigt sjuk! orkar inte skriva nått om det egentligen jag är så less på det, hostar fräser och låter illa.

I går så var jag med Alexander efter skolan, vi gjorde egentligen ingenting vi väntade bara på att EMSK98A,s klasskonsert skulle börja så vi vandrade upp till PC till klockan sju och tittade på spektaklet :)  Det var jätte bra och nu har min klass och jag mycket att leva upp till, vilket är bra PC har en bra musikutbildning och i princip så är alla duktiga.

Idag har jag åkt till skolan och inte gjort så mycket där men jag hade sånglektion och då har Björn ( en utav lärarna som jag spelat lite jazz med) gått runt och tyckt att jag ska ha en reportear med låtar ( stavning?) ifall jag börjar spela med jazzmusiker osv så han hade gett en lista till Myriam, min sånglärare så hon visade mig massa härlig musik idag eftersom jag inte kunde sjunga själv.

När jag kommit hem så somnade jag runt klockan 14 och sov tills Boel och Bosse kom vid 20.00 tiden mår rätt kasst. Fick en födelsedags present av dom, ett presentkort på ham och nilsson vilket är superbra eftersom jag behöver ett axelband till min nya gitarr!!!  jag fick den av Pappa och Bitti  i går kväll och den är huuur fin som helst. Det är en stålsträngad Yamaha som klingar otroligt fint. Fick lite ont i fingrarna idag när jag spelade på den eftersom jag är lite ovan men snart så :)

Har fått en förfrågan om att vara med i Spotlight också, en lokal talangjaktstävling som går av stapeln någon gång i April och det tackade jag såklart ja till:) nu ska jag bara hitta på någonting bra att framträda med, kanske sätta ihop något band eller nått.

jaja, nu ska jag sova för i morgon ska jag åka till Niklas och spela in musik, han har haft kontakt med en kille som har haft skivkontrakt i både england och frankrike, och han ska vara där. Det ska bli kul

59 dagar kvar till Egypten




Godnatt /ida

Kommentarer
Postat av: storasyster

vad roligt allting låter Ida!

jag saknar dej.



<3

2009-03-02 @ 21:16:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0